Pressmeddelande Borås 29 april 2002

Cadpoint AB anställer ny VD

Cadpoint AB rekryterar ny VD och välkomnar Joakim Stannow som VD för Cadpoints verksamhet i Sverige.

Från och med den 15 maj kommer Joakim Stannow att ansvara för all utvecklings-, sälj- och distributionsverksamhet på den svenska marknaden. Han kommer närmast från en VD-position på konsultbolaget Cybernetics Business Services och var tidigare VD för Autodesk-distributören EMT Design & Teknik, numera Man and Machine Sweden AB.

"- Att ta över Cadpoint ser jag som en mycket stor utmaning, säger Joakim Stannow. Cadpoint är ett av Sveriges mest framgångsrika företag inom bygg-CAD. Vi har marknadsledande produkter som kan bli ännu bättre och ett välkänt varumärke som vi ska fortsätta att vårda. Jag är övertygad om att mina erfarenhet från både CAD- och konsultbranschen skall komma Cadpoint, kunder och partners tillgodo."

"- Vi kommer under dom närmaste åren se stora förändringar inom byggbranschen, fortsätter Joakim Stannow. Detta ska vi ta vara på och se till att våra lösningar vidareutvecklas för att fortsätta vara marknadens effektivaste. Jag kommer självklart att bygga vidare på goda relationer med våra partner och deras kunder samt skapa förutsättningar för att vidareutveckla och förädla våra lösningar."

I samband med VD-bytet går Stig Brinck tillbaka till sin post som VD på Cadpoint i Danmark.

Sammanfattning – Joakim Stannow

Civilingenjör VoV från KTH.

Joakim lämnade 1999 CAD-branschen efter 12 år på olika befattningar för att bli VD på konsultbolaget Cybernetics Business Services. Joakims erfarenhet från CAD är gedigen. Han har arbetat som applikationsingenjör, produktchef, försäljningschef och VD, hela tiden på företag med en stark anknytning till Autodesk och deras lösningar. Innan Joakim gick till Cybernetics var han VD för Autodeskdistributören EMT Design & Teknik, numera Man and Machine Sweden AB.

På Cybernetics har Joakim förutom att bygga upp en nytt konsultbolag med 45 anställda fokuserat på att aktivt delta i projekt, förvalta befintliga kunder och tillsammans med säljbolaget sålt bolagets lösningar. Cybernetics erbjuder strategirådgivning och lösningar inom sälj- och marknadsstödsystem (CRM), beslutstödssystem, webbaserade contact center och internetbaserad videokonferens.

Om Cadpoint

Cadpoint AB, ett dotterbolag inom CAD-Q Holding, utvecklar och säljer nordens marknadsledande CAD-applikation POINT, för Bygg, Installation och Mark. För mer information se www.cadpoint.se.

För mer information kontakta Cadpoint AB, Tomas Lindgren, tomas.lindgren@cadpoint.se på telefon 033-474400.

Du kan även kontakta Joakim Stannow på joakim.stannow@cadpoint.se

Info: info@cadpoint.se
Österlånggatan 69, S-503 37 BORÅS
BOX 331, S-503 37 BORÅS, Sverige
Tel: +46 (0)33 47 44 00, Fax: +46 (0)33 47 44 01 Orderfax +46 (0)33 47 44 41.

Webmaster: webmaster@cadpoint.se
Senast uppdaterad: tisdag, 18 maj 1999 11:54 - Copyright © 1996-1999 CADPOINT AB. Alla rättigheter reserverade.